بهترين قرنيز موجود در بازار كدام است؟

۴۳ بازديد

نقش قرنيزها به عنوان عناصري كاربردي و تزئيني اغلب ناديده گرفته مي شود و به اندازه اي كه لايق آنهاست مورد بررسي قرار نمي گيرند. شايد به همين دليل است كه افراد آشنايي زيادي با قرنيزها ندارند و وقتي با تنوع بالاي اين محصول بخصوص انواع پي وي سي مواجه مي شوند كار انتخاب برايشان دشوار مي شود. بنابراين اين سؤال مهم مطرح مي شود كه بهترين قرنيز پي وي سي كدامند و يا به طور كلي تر بهترين نوع قرنيز بايد چه ويژگي هايي داشته باشند؟ در ادامه سعي داريم به بررسي كامل اين موضوع بپردازيم. پس تا انتهاي اين مطلب با وبلاگ ما همراه باشيد.

اين مقاله جهت بروزرساني و انتشار بار علمي آن در سري وبلاگ هاي اين مجموعه توليد شده است و بر گرفته از يك مقاله در يك وبسايت است كه داراي منبع مي باشد و پيشنهاد ما نيست جهت بررسي بيشتر و اطمينان بيشتر منابع آن منابع بررسي شود.

نحوه انتخاب بهترين نوع قرنيز

يكي از عناصري كه مي تواند فضاي دكوراسيون داخلي را بشدت تغيير دهد قرنيز ها هستند. قرنيزها مثل ساير عناصري كه در دكوراسيون داخلي كاربرد دارند متنوع هستند؛ چه از نظر جنس و چه از نظر ابعاد و شكل ظاهري. اما چگونه شكل ظاهري و جنس مي تواند در انتخاب قرنيز پي وي سي تعيين كننده باشد.

شكل ظاهري قرنيزها

قرنيزها از نظر شكل ظاهري مي توانند با هم تفاوت داشته باشند؛ برخي از انواع قرنيزها باريك و برخي ديگر پهن هستند، برخي از قرنيزها ضخيم و برخي نازك هستند و بالاخره برخي از قرنيزها سطح مسطحي دارند درحاليكه بقيه شامل شيارها و قوس هاي سطحي هستند. اما كداميك از انواعي كه به آنها اشاره مي شود مي تواند يك انتخاب ايده آل باشد؟

قرنيزهاي باريك مناسب فضاهاي كوچك و قرنيزهايي با ارتفاع بالا بهترين انتخاب براي فضاهايي هستند كه متراژ بالايي دارند. به طور كلي قرنيزهاي با ارتفاع بالا مناسب فضاهايي هستند كه هم بزرگ هستند و هم طراح داخلي تلاش مي كند با انتخاب يك قرنيز مناسب حسابي نظر بيننده را به خود جلب كند.

رنگ قرنيزها

انواع مختلف قرنيزها مي تواند با توجه به جنس و روكش مورد استفاده تنوع رنگي بالايي نيز داشته باشد. به عنوان مثال انواع قرنيز  pvc بدليل دارا بودن روكش رنگ از نظر رنگي تنوع بالايي دارند اين درحاليست كه قرنيزهاي سراميكي به دليل طبيعي بودن از تنوع رنگ بسيار پاييني برخوردار هستند. قرنيزهاي پي وي سي به دليل تنوع رنگي بالا از محبوبيت بالاتري برخوردار هستند. به همين دليل است كه خريداران اغلب به دنبال يافتن بهترين قرنيز پي وي سي هستند و كمتر به سراغ قرنيزهايي با تنوع محدودتر مثل قرنيزهاي سنگي و سراميكي مي روند.

جنس قرنيزها

قرنيزها از مواد اوليه متفاوتي تهيه مي شوند كه هر يك مي تواند در شرايط خاص و براساس نوع كفپوش و ديوارپوش انتخاب شود. به عنوان مثال قرنيزها را مي توان در انواع جنس سنگي، سراميكي، چوبي، پي وي سي و ام دي افي يافت. اما ويژگي هاي منحصر به فرد هر يك از اين قرنيزها چيست؟

قرنيزهاي سنگي
قرنيزهاي سنگي همانطور كه از نامشان مشخص است از سنگ تهيه مي شوند و به اين دليل كه سنگ يك ماده طبيعي محسوب مي شود تنوع محدودي دارند. سنگ ها سنگين هستند و از طرفي بسيار شكننده هستند. همچنين قيمت تمام شده قرنيزهاي سنگي مي تواند بسيار بالاتر از قرنيزهاي در دسترس تر مثل قرنيزهاي ام دي افي و بهترين قرنيز پي وي سي باشد.

قرنيزهاي سراميكي
قرنيزهاي سراميكي كه از تركيبي از خاك رس به همراه فلدسپات و ماسه تهيه مي شوند خواصي بسيار مشابه قرنيزهاي سنگي دارند. با اين تفاوت كه سطح صيقلي تري داشته و شامل خلل و فرج طبيعي كه در سنگ ها وجود دارد نمي شود. مي توان گفت قرنيزهاي سراميكي بهترين قرنيز براي كف سراميك هستند؛ جراكه هم به لحاظ ظاهري و هم شرايط نگهداري مشابه خواهند بود.

قرنيز چوبي
قرنيزهاي چوبي از چوب طبيعي و به شكل مستطيل تهيه مي شوند و مناسب فضاهايي هستند كه كفپوش چوبي يا پاركت لمينت دارند. قرنيزهاي چوبي بسيار به رطوبت، لك و خراش حساس هستند و به همين دليل كه اقبال چنداني براي خريد آنها وجود ندارد و خريداران انواع قرنيزهاي ام دي افي كه داراي روكش پي وي سي هستند را به دليل شرايط نگهداري ساده تر به آنها ترجيح مي دهند.

قرنيز ام دي افي
قرنيزهاي ام دي افي همان قرنيزهايي هستند كه داراي روكش ام دي اف يعني فيبر با چگالي متوسط و روكش پي وي سي تهيه مي شوند و خواصي بسيار شبيه به قرنيزهاي پي وي سي دارند. به همين دليل قرنيزهاي ام دي افي مي توانند يك گزينه براي افرادي باشند كه بدنبال خريد بهترين قرنيز پي وي سي هستند.

قرنيز پي وي سي
بالاخره رسيديم به بهترين و پرطرفدارترين انواع قرنيزها كه راجع به آن زياد شنيده ايم؛ قرنيزهاي پي وي سي. به طور كلي هر عنصري كه از پليمر و فرآورده هاي آن كه به اصطلاح به آن پي وي سي گفته مي شود از يك سو مقاوم ترين و از سوي ديگر ارزان ترين انواع آن عنصر هستند و اين در مورد قرنيزهاي پي وي سي نيز وجود دارد.

قرنيزهاي پي وي سي مقاوم در برابر آب هستند، در برابر خراش و ضربه مقاومند و از همه مهم تر قيمت مناسب تري دارند. انواع قرنيز پلي استايرن را مي توان بهترين قرنيز پي وي سي دانست. قرنيزهاي پلي استايرن مقاومت و انعطاف پذيري بالاتري نسبت به قرنيزهاي پي وي سي معمولي دارند.

سخن پاياني

در اين مطلب گفتيم كه براي خريد بهترين قرنيز پي وي سي و به طور كلي بهترين قرنيز بايد به چه مواردي دقت كنيم. همين طور گفتيم كه انواع قرنيزهايي كه ممكن است در هنگام خريد قرنيز با آنها مواجه شويد كدامند و هر يك چه ويژگي هاي مثبت و منفي دارند.

درنهايت گفتيم كه قرنيزهاي پي وي سي به عنوان بهترين نوع قرنيزها تنوع بالايي دارند كه انواع قرنيزهاي پلي استايرن مي تواند يكي از بهترين هاي آن باشد. با اين حال ممكن است در هنگام خريد با برندهاي مختلفي از قرنيزها مواجه شويد كه پلي استايرن باشد. به همين دليل توصيه مي شود حتماً از فروشگاههاي معتبر اقدام به خريد قرنيز كنيد. به عنوان مثال فروشگاه دكورچوب كه يك فروشگاه جامع در زمينه اقلام دكوراسيون داخلي محسوب مي شود مي تواند يكي از بهترين گزينه هايي باشد كه به شما در خريد قرنيز دلخواهتان كمك كند.

منبع: 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.