اضطراب شبانه را كاهش دهيد

۷۴ بازديد

آيا شب ها هنگام خواب مدام در حال چرخيدن هستيد؟ آيا نمي توانيد از شر افكار مضطرب ذهن خود خلاص شويد؟ آيا از رفتن به رختخواب مي ترسيد زيرا مي دانيد كه اين فقط منجر به يك دوره بي خوابي ديگر پر از فروپاشي عصبي مي شود؟ اما نگران نباشيد، تنها شما نيستيد كه دچار اين مشكلات هستيد و در اين سفر تنها نيستيد. بسياري از افراد در شب با اضطراب دست و پنجه نرم مي كنند و شكستن اين چرخه ممكن است دشوار باشد. اما اميد خود را از دست ندهيد. در اين مقاله مي خواهيم چند راهكار موثر از ديجي كالا مگ را مرور كنيم تا راه حلي مناسب براي خوابي آرام در اختيار شما و دوستانتان قرار دهيم.
افسردگي و اثرات آن بر خواب
اضطراب مي تواند به طور جدي بر كيفيت خواب شما تأثير بگذارد. در واقع خواب مي تواند تاثير مستقيمي بر كيفيت و مدت خواب شبانه شما داشته باشد. وقتي ذهن شما مشغول نگراني ها و نگراني ها است، استراحت كافي براي خوابيدن سخت و دشوار مي شود. اين مي تواند باعث علائم فيزيكي مانند اضطراب، بي قراري، سفت شدن ماهيچه ها و حتي ضربان قلب سريع شود و خواب آرام شبانه را دشوار كند.
كمبود خواب با كيفيت مي تواند علائم اضطراب را در طول روز افزايش دهد و باعث بد خوابي و افزايش اضطراب شود. هنگامي كه به دنبال راه حل هايي براي بهبود سلامت خود هستيد، رابطه بين اين دو را كاملاً درك خواهيد كرد.
اگر با ترس هاي شبانه دست و پنجه نرم مي كنيد، خوب است بدانيد كه تنها نيستيد. بسياري از افراد در زندگي خود اين مشكل را دارند. با استفاده از تكنيك ها و تكنيك هاي ساده مي توانيد تغييرات مثبتي در سبك زندگي خود ايجاد كنيد. اين تغييرات مي تواند اضطراب شما را در هنگام خواب كاهش دهد و منجر به خواب خوب و آرام شود.
شناسايي عوامل موثر بر اضطراب شبانه

اضطراب مي تواند در اثر عوامل مختلفي در زندگي شما ايجاد شود. اما شناسايي عواملي كه باعث ايجاد اضطراب در شما در شب مي‌شوند مي‌تواند كمك زيادي به شما كند. برخي از محرك هاي رايج عبارتند از استرس كاري يا شخصي، نگراني هاي مالي، مشكلات سلامتي و مشكلات مرتبط. برخي داروها يا داروها مانند كافئين و الكل نيز مي توانند اضطراب را در شب افزايش دهند.
براي شناسايي محرك هاي خود، قبل از خواب افكار و احساسات خود را در يك دفترچه يادداشت كنيد. به رويدادها يا موقعيت هاي استرس زا كه در طول روز براي شما اتفاق افتاده است توجه كنيد. همچنين، به ياد داشته باشيد كه صحبت با يك مشاور يا روانپزشك مي تواند به شناسايي الگوهاي اضطراب كمك كند.
هنگامي كه محرك هاي خود را شناسايي كرديد، مي توانيد اقداماتي را براي جلوگيري يا مديريت آنها انجام دهيد. به عنوان مثال، اگر استرس كاري در شب شما را آزار مي دهد، سعي كنيد مشكلات كاري را در محل كار رها كنيد و عصرها بر روي تكنيك هاي تمدد اعصاب تمركز كنيد. اگر كافئين محرك شماست، از مصرف آن در عصر و شب اجتناب كنيد. با شناسايي و مديريت اين محرك ها، مي توانيد اضطراب شبانه را كاهش دهيد و كيفيت خواب شبانه خود را بهبود بخشيد.

کلردیازپوکساید 5 یک داروی ضداضطراب از گروه بنزودیازپین است که معمولاً به نام تجاری "کلونازپام" شناخته می‌شود. این دارو از طریق افزایش اثرات یک نوروترانسمیتر گاما-آمینوبوتیریک اسید (GABA) در مغز عمل می‌کند. افزایش فعالیت GABA باعث کاهش فعالیت عصبی می‌شود و در نتیجه، اثرات ضداضطراب، آرام‌بخش و مسکن دارو ایجاد می‌شود.

 

هر چند که کلردیازپوکساید 5 می‌تواند به عنوان یک درمان موثر برای اختلالات اضطرابی مانند اختلال اضطراب عمومی (GAD) و اختلال وسواسی-اجباری (OCD) باشد، اما باید توجه داشت که استفاده از این دارو نیز ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد. از عوارض قرص کلردیازپوکساید 5 می‌تواند به افزایش خوابآلودگی، گیجی، خستگی و حتی مشکلات حافظه اشاره کرد. همچنین، مصرف بلند مدت این دارو ممکن است به اعتیاد منجر شود و قطع ناگهانی آن ممکن است عوارض ویژه از جمله افزایش فعالیت عصبی و تشنج را به همراه داشته باشد. بنابراین، استفاده از این دارو باید تحت نظر پزشک و با رعایت دقیق دستورات و نکات توصیه شده صورت گیرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.