گذر زمان باعث شده فرهنگ خريد اينترنتي بيش از پيش در ميان مردم جا افتد.
به گزارش بازرگاني خبرگزاري مهر، اين مسئله در حقيقت يك رشد فرهنگي محسوب ميشود كه ميتواند قسمتي از مشكلات شهرنشيني را حل كند. چراكه ديگر لازم نيست مردم براي خريد محصولات خود به بازار مراجعه كنند، در ابتدا بزرگترين مانع در جا افتادن فرهنگ خريد اينترنتي جلب اعتماد مردم بود كه بخش بزرگي از اين فرهنگ سازي را در ايران مديون اولين فروشگاه اينترنتي ديجي كالا هستيم كه توانست با ارائه محصولات با كيفيت و گارانتي معتبر ديد مردم را به خريد اينترنتي را تغيير دهد و اين فرهنگ را در ميان مردم جا بيندازد به حدي كه امروزه ميبينيد بسياري از مردم حتي براي تهيه اقلام روزمره خود از فروشگاههاي اينترنتي خريد خود را انجام ميدهند.
به همين دليل با وسعت گرفتن اين فرهنگ فروشگاههاي اينترنتي به سمت تخصصوصي تر شدن پيش رفتن به طور مثال فروشگاه اينترنتي بيست بخر كه يك سايت تخصصوصي در زمينه لوازم خانگي فعاليت ميكند و يا سايت موتن رو كه در زمينه لوازم آرايشي و بهداشتي فعاليت ميكند، خريد از فروشگاههاي تخصصوصي از نظر قيمت تنوع محصول و مشاوره خريد يك قدم جلوتر از ديگر فروشگاهها هستند.
شايد در نگاه اول اين چنين به نظر برسد كه فراگيرتر شدن فروشگاههاي آنلاين و خريد اينترنتي باعث شود فروشگاههاي فيزيكي كم رونق تر شود، در زمان شروع به كار و رشدفروشگاه ديجي كالا بين فروشندگان محصولات ديجيتال خيلي صحبت از اين بود كه چنين سايتي با رويكرد خريد اينترنتي در حال قبضه كردن بازار است و از اين موضوع شكايت داشتند. مشابه همين حرفها نيز در زمان شروع به كار اسنپ توسط تاكسيها و تاكسي تلفنيها بسيار شنيده ميشد به هر حال هر تغييري در ابتدا مخالفاني نيز دارد معمولاً افرادي كه در اين مسير ضرر ميكنند با اين چنين تغييراتي مخالفت ميكند.
اما با جا افتادن و فراگير شدن فرهنگ خريد اينترنتي اين افراد نيز راهي جز تغيير و هم سو شدن با زمان سعي به ورود اين عرصه كردند درنتيجه امروز بسياري از فروشگاههاي فيزيكي با طراحي سايتهاي فروشگاهي سعي به دست آوردن سهمي از اين بازار بزرگ داشته باشند؛ اما شايد با نگاه اول اين تصور در ذهن بعضي از افراد به وجود آيد كه فروشگاههاي اينترنتي شايد به كم كرد فرصتهاي شغلي شود اما فروشگاههاي اينترنتي چه كوچك و چه بزرگ باشند باعث به وجود آمدن فرصتهاي شغلي جديدي ميشوند به عنوان مثال يك فروشگاه اينترنتي داراي قسمت فروش، توليد محتوا، برنامه نويس، سئو، قسمت حمل و نقل و … ميباشد كه هر كدام از اين قسمتها مطمئناٌ نيازمند نيرو و افرادي براي اداره آنها هستند.
يكي از مشكلاتي كه در زمان خريد از فروشگاههاي فيزيكي دارد رفت و آمد در سطح شهر بوده كه اين باعث صرف زمان بيشتر ميشود علاوه بر آن باعث به وجود آمدن ترافيك، آلودگي بيشتر هوا اشاره كرد؛ اما زماني كه شما تصميم ميگيرد خريد آنلاين انجام دهيد علاوه بر صرف زمان كمتر به ترافيك و كاهش آلودگي هوا نيز كمك بسيار بزرگي ميكنيد و بسياري از شهرها به علت فاصله زياد از پايتخت و مركز شهرها امكان دسترسي آسان به برخي از محصولات، برندها مانند لوازم خانگي بوش بسيار مشكل است با خريد اينترنتي ميتوان اين فاصلهها را حذف كرد و به راحتي به محصول مورد نياز خود در هر جاي دنيا دسترسي داشت و آن به صورت آنلاين سفارش داد و درب منزل تحويل گرفت.
يكي از مزاياي خريد اينترنتي اين است كه فرد ميتوانيد توضيحات، مشخصات فني مربوط به محصول را مطالعه كند و در نهايت اطلاعات و ديد بهتري نسبت به محصول به دست آورند يكي ديگر از ق.
به همين دليل فروشگاههاي اينترنتي بسيار زيادي در سطح دنيا به وجود آمده اند كه اگر تمايل داشته باشيد با تعدادي از آنها آشنا شويد به شما پيشنهاد ميكنيم مقاله مربوط به ۱۰ فروشگاه اينترنتي برتر را در مجله اينترنتي ۲۰ بخر دنبال كنيد در اين مقاله به تاريخچه و نوع عملكرد فروشگاههاي اينترنتي برتر در ايران و جهان اشاره شده است.
منبع: خبرگزاري مهر